diumenge, 9 de maig del 2010

Anàlisi d'un multimedia

ANÀLISI MULTIMÈDIA

http://www.edu365.cat/infantil/pintar/pintar

Els materials multimèdia educatius, com els materials didàctics en general, poden realitzar múltiples funcions en els processos d'ensenyament i aprenentatge. Les principals funcions que poden realitzar els recursos educatius multimèdia són les següents: informativa, instructiva o entrenadora, motivadora, avaluadora, entorn per a l'exploració i l'experimentació, expressiu-comunicativa, metalingüística, lúdica, proveïdora de recursos per a processar dades, innovadora, suport a l'orientació escolar i professional, suport a la organització i gestió de centres...

En el nostre cas l’edu365 és un programa obert, ja que cada persona pot realitzar coses diferents dins de les plantilles ja preestablertes. L’estudiant descobreix el coneixement interactuant amb l’ambient d’aprenentatge que li permet arribar a ell.

És un programa un programa eina on se'ns faciliten tots els instruments per poder pintar els dibuixos que escollim. Disposem d'un pinzell, 15 colors, 16 dibuixos diferents i una goma per tornar a començar a pintar el dibuix. A més a més, quan agafem cada color amb el pinzell se'n senten els noms. També ens dóna la possibilitat d'imprimir-lo.

És un programa amb una visió experimental, no hi ha instruccions, el nen/a va aprenent com funciona a base d'anar-lo fent servir. Tot i que no ens expliquen el funcionament, és molt fàcil de fer servir, ja que és molt intuïtiu.

Qué aporta la imatge?
En el portal d’edu 365, a l’apartat d’infantil, si pintem trobem activitats curriculars compostes per una o vàries seqüències didàctiques amb exercicis i activitats. A la pàgina d'àrea es troben organitzats per blocs de continguts específics i diferents per a cadascuna de les àrees. Són susceptibles de formar part d'una unitat didàctica o de programació.
És un aprenentatge per descobriment. La perspectiva de l'aprenentatge per descobriment, atribueix una gran importància a l'activitat directa dels estudiants sobre la realitat.
També es treballa amb l’experimentació directa sobre la realitat, aplicació pràctica dels coneixements i la seva transferència a diverses situacions.
Per una altra part es tracta d’aprenentatge per penetració comprensiva. L'alumne experimentant descobreix i comprèn el que és rellevant, les estructures.


Recomanaríem aquest programa? Perquè?
Aquest programa permet als infants treballar i descobrir per si mateixos totes es possibilitats que l’activitat proposa. També permet que els infants vagin assimilant i aprenent de quin color són els materials que a la imatge s’esposen. Sense deixar de banda l’aspecte un aspecte molt important, com és la mobilitat amb el ratolí per seleccionar accions. Permet a l’infant agafar domini del ratolí.

Cal considerar que molts dels materials i aplicacions de l'edu365.cat tenen la particularitat que poden ser utilitzats per l'alumnat de manera lliure sense la necessitat del professorat o d'una persona adulta, i amb això es treballa molt la autonomia dels alumnes.

Estefania Sierra i Yolanda Reig

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada